Retourneren

 

Het kan natuurlijk voorkomen dat je toch besluit om een product niet te houden. Bij Koopjedeal bieden we je 30 dagen de tijd om aan te geven dat je een product wilt retourneren. Na deze 30 dagen heb je nog eens 14 dagen de tijd om jouw pakketje terug te sturen. Om alles in goede banen te leiden zijn er enkele simpele procedures, deze lees je hieronder.

Niet goed? Geld terug! 

De Nederlandse wet bepaalt dat je recht hebt op een zichttermijn van 14 dagen. Koopjedeal verlengt deze termijn voor onze klanten tot 30 dagen. Dit doen we zodat jij er zeker van bent, dat je je goed voelt bij het product. Als je een product wil retourneren, moet je wel aan een paar voorwaarden voldoen

  1. Het product mag niet gebruikt zijn. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. 
  2. Het product is onbeschadigd. Het product wordt in de oorspronkelijke staat naar ons geretourneerd. Deze voorwaarde heeft ook betrekking op eventuele accessoires.  
  3. Indien er sprake is van een uitzondering op de vrijwillige 30 dagen zichttermijn, dan staat het bij de productpagina vermeld. 

Producten met afwijkende retourvoorwaarden

Er zijn een aantal producten waarop afwijkende retourvoorwaarden van toepassing zijn. Het gaat hierbij om: 

  1. Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden indien de verzegeling na levering is verbroken;
  2. Vouchers, cadeaukaarten en andere digitale producten die reeds in gebruik genomen zijn;
  3. Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  4. Levende producten zoals planten

Aanmelden retourzending 
Heb je een bestelling geplaatst als ingelogde klant? 

  1. Ga naar mijn 'account' en klik op retourzending;
  2. Hier kan je een nieuwe retourzending aanvragen;
  3. Doorloop alle stappen;
  4. Wij verwerken jouw aanvraag binnen 1 werkdag;
  5. Nadat jouw aanvraag is goedgekeurd ontvang je een e-mail met daarin een verzendetiket en alle informatie die je nodig hebt om jouw bestelling gratis te retourneren.

Heb je een bestelling geplaatst als gast zonder account? 

  1. Ga naar deze pagina: 'retouraanvraag';
  2. Vul je bestelnummer en e-mailadres in waarmee de bestelling geplaatst is.;
  3. Doorloop alle stappen;
  4. Wij verwerken jouw aanvraag binnen 1 werkdag;
  5. Nadat jouw aanvraag is goedgekeurd ontvang je een e-mail met daarin een verzendetiket en alle informatie die je nodig hebt om jouw bestelling gratis te retourneren. 

Een retourzending aanvragen via de mail? 

  1. Stuur een mail naar [email protected] met daarin de volgende informatie:
  2. Ordernummer, betreffende product, ontvangstdatum, reden van retour en gewenste oplossing;
  3. Wij verwerken jouw aanvraag binnen 3 werkdagen;
  4. Nadat jouw aanvraag is goedgekeurd ontvang je een e-mail met daarin een verzendetiket en alle informatie die je nodig hebt om jouw bestelling gratis te retourneren. 

Informatie over een defect product of verkeerde levering

Is het product beschadigd, defect of incompleet geleverd? 
Dan lossen we dit natuurlijk zo snel mogelijk op! 

Lees meer

Informatie over het ruilen van een product 

Wil je een product ruilen? Geen enkel probleem, dat kan! Wij kunnen het product omruilen voor het gewenste exemplaar. Dit kan hetzelfde product zijn, maar het kan ook een duurder of goedkoper product zijn. Als je geld terugkrijgt of moet bijbetalen, dan handelen we dit ook meteen voor je af.  
Lees meer

Informatie over garantie

Is het product defect geraakt? Vaak heb je dan recht op garantie. Wij geven standaard 1 jaar garantie op elektronische producten.

Lees meer

Is iets nog niet helemaal duidelijk?

Zijn er nog punten die niet helemaal duidelijk zijn? Op onze FAQ-pagina kan je het antwoord op veel vragen terugvinden. Mocht dit niet voldoende zijn, dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Onze medewerkers helpen je graag verder!